جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
پایان نامه انگلیسی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
تعداد رکورد ها : 1276
عنوان :
محدودیت انتشار :به سوی الهیات دوجنسی انتقادی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Karin Elizabeth Smith
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : پایان نامه من تحقیقی در مورد پدیده دوجنس گرایی و مشکلات، چالش ها و فرصت هایی است که برای الهیات سنتی مسیحی ایجاد می کند. من چالش ساختارشکنانهای را که دوجنسگرایی و نظریهی عجیب و غریب برای آنچه آلتوس رید «الهیات توتالیتر» میخواند، بررسی میکنم. روش شناسی من مبتنی بر ادبیات است، از دیدگاه آزادی خواهانه فمینیستی و تجربیات شخصی من به عنوان یک زن دوجنس گرا، با استفاده از ابزارهای تحلیلی فلسفه، روانشناسی و جامعه شناسی ناشی می شود. با استفاده از این روش، امیدوارم بتوانم درک بهتری از این موضوع دشوار و پیچیده داشته باشم. در طول تحقیقاتم، دریافتهام که بسیاری از تحقیقاتی که تاکنون توسط الهیدانان در حوزه جنسیت انسانی انجام شده است، عمدتاً بر پدیده همجنسگرایی و دگرجنسگرایی متمرکز بوده است. به غیر از آثار دبرا آر. کالودنی و مارسلا آلتهاوس رید، دینشناس کوئیر، در مورد دوجنسگرایی بسیار کم نوشته شده است. بر خلاف کار آنها، کار من شرحی است خودزندگینامهای از مشکلات زندگی در فرهنگی مبتنی بر دگرجنسگرایی تکهمسر. نکاتی که کار آلتوس رید و من در آن تفاوت دارند هم در سبک و هم در زمینه فرهنگی است. تفسیر دوگانه من فراتر از تفسیر اوست زیرا من تحلیلی انتقادی از دگرجنس گرایی ارائه می دهم. بنابراین، کار من منحصربهفرد است، زیرا از هویت دوجنسگرایانه به شیوهای پایدار و خودانتقادی با نگاهی به ایجاد «الهیات دوجنسگرای انتقادی» در فرهنگ خاصم استفاده میکنم. هنگامی که توسط نظریه دگرباش اطلاع داده شود، این پتانسیل را دارد که عملکرد جنسیت و بی ثباتی اساسی آن را برجسته کند. دوجنسیتی اختلال بیشتری ایجاد میکند، زیرا دوگانگی را نیز به چالش میکشد و تأثیر مخربی بر ساختار سلسله مراتبی، که ذاتی الهیات سنتی مسیحی است، دارد. ابزارهای تحلیلی نظریه جنسیت، فلسفه، روانشناسی و جامعهشناسی دوگانگی ضمنی ساخت جنسیت و ساختارهای قدرت زیربنایی آن را آشکار میکنند و به من این امکان را میدهند تا نشان دهم که دوجنسگرایی چگونه پتانسیل برهم زدن تقسیمبندیهای دوتایی را دارد. حوزه انتخابی من برای تحقیق همچنین به من اجازه می دهد تا در مورد سیاست بدنی، جنسیت و توانمندسازی زنان و مردان به طور یکسان بحث کنم. می پرسم آیا دوجنس گرایی هنجاری است و اگر چنین است چرا توسط دین و الهیات سرکوب شده است؟ اگر به عنوان هنجاری دیده شود، پیامدهایی هم برای همجنس گرایان و هم برای دگرجنس گرایان وجود دارد. من پیامدهای دوجنسیتی را برای تسلط هنجاری و مدلهای تسلیم ساختارهای جنسی مردسالارانه بررسی میکنم و به خطراتی که این مدلها برای زنان ایجاد میکنند و همچنین به چالش کشیدن مفاهیم انحصارگرایی که بخشی از بسته جنسی مردسالارانه بودهاند نگاه میکنم. با توجه به اینکه من سیستم پدرسالاری و اخلاق مالکیتی را که زیربنای آن است به چالش می کشم، می خواهم بپرسم چه سطحی از صمیمیت بین بزرگسالان رضایتمندی که در روابط دیگر هستند مناسب است؟ این سوال از این تصور ناشی می شود که دوجنسه ها ممکن است نیاز داشته باشند که هر دو طرف تمایلات جنسی خود را بیان کنند تا بخواهند عملکرد و رشد خود را حفظ کنند…
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تعلیم و جدل در نوشته های دینی کی یرکگور: به سوی الهیات مواجهه [پایاین نامه انگلیسی]
نویسنده:
David James Lappano
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه یک چارچوب نظری ارائه می کند که وحدت «دوره میانی» کی یرکگور را تسکین می دهد. من نوشتههای کی یرکگور را بین سالهای 1846 و 1852 تجزیه و تحلیل خواهم کرد، زمانی که، استدلال میکنم، بعد اجتماعی سازنده اندیشه او برجسته میشود، که شامل دو جنبه دیالکتیکی دینداری است که کییرکگور آن را شناسایی کرده است: تعلیم و جدال. این که چگونه این دو جنبه با هم جمع میشوند و در زندگی افراد به کار میروند، اساس چیزی را تشکیل میدهد که میتوان آن را «پراکسیس اجتماعی» کیرکگاردی نامید. من نتیجه میگیرم که تنش بین امر تعلیمدهنده و جدلی را میتوان به طور منسجم در یک زندگی ارتباطی حفظ کرد که همچنین از ویژگیهای یک ایمان مبارزاتی است. این ایمان و زندگی ستیزه جویانه به عنوان محافظی انتقادی در برابر مطلق گرایی، بنیادگرایی و دوری فکری معرفی می شود. اما فرد «مبارز» نیز کاملاً وابسته است، نیاز به تعلیم و نقد دارد، و بنابراین خطر رویارویی با دیگران را انتخاب میکند و به دنبال روابطی از روی تعهد به توسعه افراد و جوامع در همکاری است. بنابراین، این دیالکتیک نه تنها چارچوب نظری مهمی برای درک «دوره میانی» کی یرکگور در اختیار خوانندگان قرار می دهد، بلکه منبع ارزشمندی برای تحلیل سازنده زندگی اجتماعی فعال مناسب برای الهیات در قرن بیست و یکم است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بسته شدن جعبه پاندورا: دفاعی از معرفت شناسی اعتقاد دینی آلوین پلانتینگا [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Tyler Dalton McNabb
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
Epistemology شناخت شناسی - بحث معرفت (مجتبوی)
,
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : من استدلال می کنم (1) که نظریه حکم الوین پلانتینگا قابل قبول است و (2) برخلاف مخالفت جعبه پاندورا، مذاهب جدی جهانی وجود دارند که نمی توانند با موفقیت از معرفت شناسی پلانتینگا برای نشان دادن اینکه باورهایشان به همان شیوه تضمین می شود استفاده کنند. که اعتقاد مسیحی را می توان تضمین کرد. در استدلال برای (1)، من مورد Swampman ارنست سوسا را به کار میبرم تا نشان دهم که شرایط عملکرد مناسب پلانتینگا شرط لازم برای تضمین است. سپس سه ایراد به نظریه ضمانت پلانتینگا وارد میکنم که هر کدام تلاش میکنند نشان دهند که شرایط او برای حکم نه ضروری است و نه کافی. پس از دفاع از معقول بودن نظریه ضمانت پلانتینگا، استدلال های کلیدی او را به این مضمون ارائه می کنم که طبیعت گرایی نمی تواند از آن استفاده کند. این استدلالها ابزارهای مفهومی مورد نیاز برای استدلال (2) را فراهم میکنند: اینکه ادیان جهانی خاصی وجود دارند که نمیتوانند به طور مشروع از نظریه ضمانت پلانتینگا برای نشان دادن اینکه باورهایشان به همان شیوهای که باورهای مسیحی میتواند تضمین شود، استفاده کنند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خود ممکن: بیان و تحلیل مضامین متافیزیکی در انسان شناسی الهیاتی کی یرکگارد [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Geoffrey David Dargan
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز پیشنهاد می کند که اندیشه سورن کی یرکگور – به ویژه انسان شناسی الهیاتی او – تحت یک مابعدالطبیعه پیچیده از روش است. این کتاب بر مفهوم امکان (دانمارکی: Mulighed) تمرکز میکند، و استدلال میکند که امکان عنصر اولیه خود کیرکگاردی است و به عنوان نوعی «موتور» برای رشد فرد در برابر خدا عمل میکند. بر این اساس، مشاهده آثار کی یرکگور از دریچه امکان، راهی ثمربخش برای به دست آوردن بینش های جدید در مورد اعتقادات او است و آنچه را که او در نویسندگی خود به دنبال بیان آن بوده است، روشن می کند. من استدلال می کنم که کی یرکگور گزارشی چندلایه از امکان را فرموله می کند که در عین اینکه متافیزیک را رها نمی کند، امکان را به لحاظ وجودی، بر اساس آنچه که خود ممکن است در واقع تبدیل شود، نه تنها در خود و برای خود، بلکه در رابطه با خدا، دوباره چارچوب بندی می کند. خود بودن و ارتباط فرد با خدا هر دو مستلزم هستی شناسی امکان است. دغدغه های وجودی او از این بستر متافیزیکی ناشی می شود. این پایان نامه سپس به این موضوع می پردازد که چگونه امکان جزء جدایی ناپذیر خود بودن انسان است. خودبودن اصیل، گشودگی نسبت به امکان ابدی خداوند است، نه تلاش خود برای ایجاد امکانات ابدی خود از طریق برخی ابزارهای دیگر تحقق. اگر انسان، با ایمان، «مستقر در مطلق» شود، آن شخص دقیقاً به این دلیل است که خداوند در حال فعلیت بخشیدن به امکانات او است. خدا برای کی یرکگور سرچشمه همه امکان هاست. از نظر الهیات، برداشت کی یرکگور از امکان، ایده هایی را در اختیار ما قرار می دهد که ممکن است در بحث بیشتر درباره صفات خدا و راه هایی که از طریق آنها خدا را برای ارتباط با جهان خلقت درک می شود، مثمر ثمر باشد. بنابراین انسان شناسی، هستی شناسی و الهیات پیوند ناگسستنی دارند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مسئله تاریخ در اخلاق دنیوی هانری برگسون، امانوئل لویناس و ژیل دلوز [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
David Ventura
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی اخلاق مربوط به زمانمندی می پردازد که در فلسفه های هانری برگسون، امانوئل لویناس و ژیل دلوز ظاهر می شود. این تز با تمرکز بر پیشنهادهای برگسون، لویناس و دلوز در مورد چگونگی تأثیرگذاری یک رابطه اخلاقی با زمان جدید، استدلال میکند که هر یک از آن مدلهای اخلاقی یک رابطه مشکلساز با تاریخ حفظ میکنند، و اینکه یک راهحل بالقوه برای این مشکل تنها است. در کارهای مشترک دلوز و گاتاری یافت می شود. با کاوش در نوشتههای متافیزیکی برگسون، این تز استدلال میکند که برداشت برگسون از شهود به اندازه کافی با دلالت آن عمل با حوزه تاریخ هماهنگ نیست و این مشکلی را برای فلسفه اخلاقی برگسون ایجاد میکند. این تز سپس به دو منبع اخلاق و دین برگسون میپردازد تا استدلال کند که این متن، علیرغم اینکه ظاهراً شهود را تاریخی میکند، در واقع نمیتواند راهحلی برای مشکل تاریخ ارائه دهد که خود را در نوشتههای متافیزیکی برگسون اعلام میکند. با انگیزه این شکستها در اثر برگسونی، این پایاننامه سپس توجه خود را به دو برگسونی خودفروخته به نامهای لویناس و دلوز معطوف میکند تا به میزانی که میتوان گفت فلسفههای اخلاقی مربوطه آنها راهحلی برای مشکل برگسونی تاریخ ارائه میدهد، توجه کند. با کاوش در اخلاق زمانی لویناس در کلیت و بی نهایت و غیر از وجود یا فراتر از ذات، استدلال می کنم که لویناس از ارائه چنین راه حلی ناتوان است، زیرا فلسفه اخلاقی خودش به طور قطع درگیر رابطه ای مشکل ساز با تاریخ است، و علی رغم لویناس. ادعاهای صریح این است که اخلاق او فراتر از تاریخ است. سپس توجه خود را به دلوز معطوف میکنم تا استدلال کنم که علیرغم اینکه دلوز (مانند لویناس) قادر به حل این مشکل در تفاوت و تکرار نیست، در واقع در کار مشترک خود با فلیکس گاتاری در هزار فلات، راه بالقوه مثمر ثمری برای مذاکره در مورد آن ارائه میکند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بعد وجودی الهیات رهایی بخش جان لویی سگوندو [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Matthew Aaron Tennant
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : خوان لوئیس سگوندو (1925-1996) یک کشیش یسوعی اروگوئه ای بود که، به عقیده من، الهیات آزادیبخش خود را بر اساس درک خود از اگزیستانسیالیسم استوار کرد. سهم عمده این پایان نامه کاوش در منابع ناشناخته و ناشناخته در آثار سگوندو است. این منابع از تز من در مورد مبنای او در اگزیستانسیالیسم حمایت می کنند و توسط الهیات بالغ او تأیید می شوند. این تز از آن جهت حائز اهمیت است که ارتباط بین اگزیستانسیالیسم و الهیات رهایی بخش به طور گسترده نادیده گرفته شده است. نقطه شروع من کتاب سال 1948 سگوندو است که در آن او اگزیستانسیالیسم را با شخصیت گرایی ترکیب می کند و روشی استعلایی مبتنی بر عشق و بین الاذهان را توسعه می دهد. سه فصل زیر بحث من را از طریق تعامل او با چهار متفکر اگزیستانسیالیست توسعه می دهد: بردیایف، سارتر و کامو، و هایدگر. فصل 3 نشان می دهد که چگونه سگوندو از اولویت بردیایف در آزادی پیروی می کند، که به خلاقیت انسان اجازه می دهد، اما سگوندو آن را به عنوان "کیفیت اراده" در نظر می گیرد و آزادی را به عشق ربط می دهد. بردیایف بر ترجیح سگوندو برای روش شناسی که رشد ثابتی را به همراه دارد به جای رویکرد سیستماتیک به الهیات، تأثیر می گذارد. فصل 4 نشان می دهد که چگونه درک سارتر و کامو از آزادی و محدودیت ها بر این احساس سگوندو تأثیر گذاشت که واقعیت زیسته یک شخص باید نقطه شروع تأملات الهیاتی باشد (مثلاً دایره هرمنوتیک). در فصل 5، من از یک دستنوشته منتشر نشده استفاده میکنم تا نشان دهم که سگوندو چگونه از جایگاه سنت در کلیسای مسیحی و نقش سنت در تحلیل پدیدارشناختی هایدگر از دازاین استفاده میکند تا الاهیات خود را مبنی بر «جستجوی انسانی رهاییبخش و وحی الهی» بسازد. در دو فصل پایانی، من منابع جدید را به همراه دو کتاب پرخواننده سگوندو ترسیم میکنم: ایمان و ایدئولوژیها (1982) در فصل 6 و آزادی الهیات (1975) در فصل 7. در فصل 6، او ابتدا روش استعلایی در سال 1948 نوشته است و به ماتریالیسم و شخصی گرایی می پردازد. فصل 7 به عنوان نتیجه گیری من عمل می کند و از دایره هرمنوتیک سگوندو به عنوان کامل ترین تجلی استدلال من استفاده می کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
رستگاری خشم و خشونت آخرالزمانی: ژیرار و فون بالتاسار در پاسخ به نقد نیچه از الهیات تاوان[پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Grant M Poettcker
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایاننامه به مقایسه جامعهشناسی رنه ژیرار و هانس اورس فون بالتاسار میپردازد که آنها به اندیشه فردریش نیچه و بهویژه نقد نیچه از الهیات کفاره پاسخ میدهند. این یک مشکل مشترک بین هر سه شخصیت را بررسی می کند، یکی از آنها با رابطه بین خشونت و رستگاری تعریف می شود. فصل 1 توسعه این مشکل را از آنسلم تا لوتر و کالوین دنبال میکند و به شیوهای توجه میکند که تغییرات در چارچوب متافیزیکی زیربنای زبان رضایت، اصلاحطلبان را به تعبیر خشم الهی با عبارات تنبیهی دقیقتری سوق داد. فصول بعدی پاسخ های ارائه شده توسط نیچه، ژیرارد و فون بالتاسار را بررسی می کند. نیچه استدلال می کند که کشیشان مسیحی از واقعه مصلوب شدن خشونت آمیز عیسی به عنوان نمادی برای به زیر کشیدن افراد ضعیف استفاده می کردند. صلیب به عنوان نمادی از خطر خشم الهی و امید به یک رستگاری شبه جادویی آمد. ژیرارد و فون بالتاسار هر کدام استدلال می کنند که سوتریولوژی مسیحی مسیحیان را اسیر دروغ نمی کند بلکه همه انسان ها را به سمت حقیقت سوق می دهد. آنها همچنین موافق هستند که خشونت مصلوب شدن قابل توجه است. اما در حالی که ژیرار استدلال میکند که آموزه مسیحی خشم الهی باقیمانده دین بت پرستی خشونتآمیز است و بنابراین جایی در تفسیر معنای مصلوب شدن ندارد، فون بالتاسار استدلال میکند که این آموزه در خدمت برجسته کردن کیفیت منحصربهفرد محبت مجدد خداوند است. این پایان نامه با تجزیه و تحلیل و تفسیر پاسخ های آنها به نیچه، به دنبال ارزیابی کمک های ژیرارد و فون بالتاسار برای جامعه شناسی پس از نیچه است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پرسش از خدا: پدیدارشناسی، هرمنوتیک، و وحی در ژان لوک ماریون و پل ریکور [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Darren E. Dahl
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی اندیشه ژان لوک ماریون در پرتو برخورد او با وحی الهی و در ارتباط با پدیدارشناسی هرمنوتیک پل ریکور می پردازد. اولاً، این استدلال میکند که اندیشه ماریون دارای ابهامات مهمی است که توسط میراث مفاهیم کلیدی که کار او را سازماندهی میکنند تعیین میکنند: «بخشش» (
اهدا
) و اشباع. ثانیاً، همچنین استدلال میکند که حتی اگر بتوان راهی برای رفع این ابهامات یافت، پیشنهاد حاصل با انتقاد پل ریکور در اشاره به پدیدارشناسیهای دینی که توسط «ایدئالیسم هوسرلی» تعیین میشوند، پاسخ نمیدهد. پایان نامه مطالعه ای در مورد هرمنوتیک وحی ریکور در تلاش برای جا انداختن روایت ماریون و ارائه یک پیشنهاد جایگزین ارائه می دهد. به طور خاص، ارتباط دگرگونی پیشنهادی ریکور از پدیدارشناسی را از طریق هرمنوتیک، ایده هرمنوتیک شهادت که در نتیجه آن دگرگونی ایجاد میشود، و مفهوم ریکور از وحی را به عنوان بیان شده در ارجاع به «جهان متن» در نظر میگیرد. با تمرکز بر مفهوم «تقدیم» در سراسر تحلیل، پایاننامه استدلال میکند که نه تنها کار ماریون با تعهدات رسمیاش به ظاهر محض محدود میشود، بلکه از دستیابی به نوعی تقدم رادیکال که به دنبال آن است نیز ناکام میماند. این به این دلیل است که همچنان با فلسفهای از آگاهی گره خورده است که از دسترسی به سطح پیشانعکاسی تعلق که توسط پدیدارشناسی هرمنوتیک ریکور قابل دسترسی است، مسدود شده است. با ارائه این استدلال، پایان نامه تحلیلی انتقادی از کار ماریون از منظر وحی الهی ارائه می کند و علاوه بر این، آن اثر را با پل ریکور به گفتگو می آورد. این تعامل مهم بین ریکور و ماریون به اندازه کافی در ادبیات ثانویه فعلی مورد توجه قرار نگرفته است و این پایان نامه این شکاف را پر می کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الهیات دعوت الهی در پرتو اشکال الهیاتی کارل بارت، آ. ن. وایتهد و مایستر اکهارت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Kin Ting Caleb Cheung
نوع منبع :
رساله تحصیلی
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه نشان دادن این است که چگونه می توان دعوت الهی را واقعیتی چندوجهی تلقی کرد. نظریه دعوت الهی شامل خدا، انسان، محتوای دعوت و تعامل بین خدا و انسان است. این شامل طیف گسترده ای از داده ها است: الهیات، انسان شناسی، ملاحظات متافیزیکی، و تجربه ذهنی. از آنجایی که این پایان نامه می خواهد دعوت الهی را به صورت چند وجهی درک کند، این پایان نامه آن را از سه منظر مختلف بررسی می کند. الهیات/فلسفه کارل بارت، آ.ان. وایتهد و میستر اکهارت استفاده شده است. آنها سه شکل الهیات متمایز را نشان می دهند: وحیانی، متافیزیکی و تجربی. این پایان نامه الهیات/فلسفه آنها را با توجه به اشکال آنها بررسی می کند و بین آنها حفاظت هایی ایجاد می کند تا بتوانند متقابلاً یکدیگر را روشن کنند. یک الهیات دعوت الهی با بررسی متقابل بینش ها از سه منظر ساخته می شود. در نهایت، این پایان نامه به این نتیجه می رسد که دعوت الهی یک رابطه هستی شناختی بین خدا و انسان است. از دو منظر قابل درک است. از منظر الهی، کل تثلیث شامل دعوت الهی است. خداوند با انسان ها در چرخه دعوت الهی تکامل می یابد. از منظر انسانی، انسان با ندای الهی در تعامل است و دگرگونی هویت را تجربه می کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فاعل های اخلاقی و ویرانه های آنها: ویژگی اخلاق معتزله [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Marinko Lolić
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
هگل
,
زندگی اخلاقی
,
فلسفه هگل
,
زندگی اخلاقی (فلسفه اخلاق) (وابسته)
,
فلسفه هگل
,
پایان نامه انگلیسی
,
فلسفه سیاسی هگل
,
مسئله زندگی اخلاقی
چکیده :
ترجمه ماشینی : نقطه عزیمت این اثر این است که مسئله اخلاق هگل را می توان به عنوان تلاشی برای حل مسئله حیاتی عصر مدرن درک کرد، یعنی پاسخی به مسئله جدایی که نشان دهنده جوهره عصر مدرن است. و در زندگی مدرن به اشکال مختلف خود را نشان می دهد. شواهد این تز ابتدا از طریق بازسازی تکامل خود مسئله اخلاق در مهمترین نوشته های هگل استنباط می شود. نکات اصلی تکامل این مفهوم عبارتند از: درک هگل از دین عامه یونانی، انتقاد از مسیحیت مثبت و نهادهای آن، و تلاش برای یافتن رسانه ادغام در مفاهیم عشق. نوشته ها و زندگی هگل از دوره ینا تغییرات مهمی را در درک هگل از مسئله اخلاق نشان می دهد و برای اولین بار تمایز بین این مفاهیم را معرفی می کند. با این حال، بیان نظری و مفهومی کامل مسئله اخلاق را می توان در نوشته های سیستماتیک هگل یافت: پدیدارشناسی ذهن، دایره المعارف علوم فلسفی و فلسفه حق. در این بخش از اثر، بحثهای مهمی از مسئله اخلاق هگل (نقد اخلاق از منظر اخلاق) که بر جنبههای مختلف دریافت فلسفه روح عینی هگل در قرن 19 و 20 تأثیر گذاشت، مورد بحث قرار میگیرد. . این اثر نشان میدهد که هگل در مواجهه با مسائل اساسی جامعه مدنی مدرن، بازسازی مفهوم اخلاق را ارائه کرده و ثابت کرده است که برخلاف تصور باستانی اخلاق، مفهوم بازتابی مدرن اخلاق باید شامل مفهوم ذهنیت باشد. که اخلاق باستانی را ویران کرد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
تعداد رکورد ها : 1276
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید